Zajęcia ruchowe w przedszkolu

Ruch to zdrowie

Skierowanie dziecka do przedszkola zapewnia mu dostęp do wielu rozwojowych zabaw. Od początku nauki przedszkolnej dzieci mogą korzystać z różnego rodzaju zajęć ruchowych. Często są one połączone z rytmiką lub śpiewaniem czy recytowaniem wierszyków. Gdy jest pogoda i odpowiednia temperatura, przedszkolaki wychodzą na zewnątrz, na przykład na tereny zielone należące do przedszkola, do parku lub na łąkę. Gdy pada i jest zimno – korzystają z pomieszczeń wewnątrz obiektu. Dzieci dzielone są na mniejsze grupy, w obrębie których łatwiej im się zintegrować. Nie ma podziału na chłopców i dziewczynki, za to praktykuje się dzielenie według wieku lub zaawansowania (niektórzy z wychowanków mają uzdolnienia taneczne, inni nie). Ponieważ nawet najmłodsze dzieci chętnie podejmują tego typu zabawy, zadaniem prowadzącego zajęcia jest dopasowanie różnorodności ćwiczeń i ruchów do możliwości poszczególnych grup wiekowych.

Sport, muzyka i inne ciekawe połączenia

Połączenie ruchu z inną aktywnością gwarantuje lepsze przyswajanie wiedzy. Podczas wykonywania prostych ćwiczeń, które bawią i uczą działania w grupie, można uczyć się angielskich słówek, rozpoznawania kolorów, szybkiego reagowania na jakieś komendy. Starsze dzieci poradzą sobie z prostymi grami zespołowymi, które są już „wyższą szkołą jazdy” oraz z gimnastyką. W wielu przedszkolach wciąż funkcjonują zajęcia rytmiki, kształtujące wrażliwość na dźwięki i odpowiednie reagowanie na rytm. Wszystko odbywa się w ruchu, zajęcia te są więc bardzo lubiane przez dzieci.

2 Komentarze

  1. Zależy jakie zajęcia. W niektórych przedszkolach to jest organizowane trochę na „odwal”, grupa duża, prowadzącego nie słychać, więc ta funkcja edukacyjna nie zawsze jest zachowana.

  2. Moja córka odkąd chodzi do przedszkola szybko nabywa nowe umiejętności, na przykład robienie wycinanek, a kiedyś bała się wziąć do rączki nożyczki. Jest znacznie bardziej rozwinięta ruchowo.

Pozostaw odpowiedź Ulka Anuluj pisanie odpowiedzi

Your email address will not be published.


*